facebook_pixel

Toimitusehdot

Decoron on sitoutunut noudattamaan toiminnassaan Sähköisen Kuluttajakaupan Käytännesääntöjä (http://www.asml.fi/wp-content/uploads/skkpslopullinen.pdf) sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja. Tuotteiden palautusta koskevat ehdot löytyvät tämän sivun loppupuolelta.

Hinnat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %). Pakkaus-, käsittely- ja postituskulut Suomessa sisältyvät hintoihin ellei toimitustavan yhteydessä ole muuta mainittu. Klarna-laskulla tai Klarna-tililtä maksettaessa lisätään 3,00 euron käsittelymaksu/lähetys. Pidätämme itsellämme oikeuden jättää tilaus toimittamatta, mikäli epäilemme, että kyseessä saattaa olla petos tai että tilaus jää postista noutamatta. Tällaisissa tapauksissa ilmoitamme asiasta etukäteen asiakkaalle ja pyydämme maksua etukäteen.

Toimitustapa ja aika

Tuotteet toimitetaan postitse joko tilaajalle, Postin automaattiin tai tilauksessa mainitulle vastaanottajalle valitusta toimitusosoitteesta riippuen. Paketit pitää pääsääntöisesti noutaa Postista mutta Posti käsittelee usein meidän pieniä, alle 3 cm korkeita pakettejamme kirjeinä, joten ne saattavat tulla kirjeiden mukana kotiin asti. Emme kuitenkaan voi luvata, että lähetys kannetaan perille asti. Jos vaihtoehdoksi halutaan toimitus perille asti, valitse kuljetukseksi toimitus perille, jolloin lähetys toimitetaan pikana, joka tule halvemmaksi kuin Postin kotiinkantopalvelu.

Pidätämme itsellämme oikeuden käyttää myös muuta toimittajaa, mikäli se on lähetyksen perillemenon kannalta tarkoituksenmukaisempaa, esim. lakon tms. syyn takia. Tällöin ilmoitamme asiasta ennen toimitusta.

Korut on pakattu koviin korurasioihin, jotka suojaavat koruja ja estävät niiden vääntymisen tai taipumisen. Joidenkin korujen, mm. pannallisten kaulakorujen ja leveiden rannerenkaiden pakkaus poikkeaa tästä ja poikkeava pakkaus on erikseen mainittu tuotetiedoissa.

Decoronin pakkaukset noudattavat Postin kotiinkannettavien kirjelähetysten mittoja mutta Postin järjestelmä, jota käytämme koskee paketteja ja vain paketeista saadaan seurantatunniste, jolloin lähetyksen kulkua voi seurata koko sen matkan ajan – ja ottaa yhteyttä Postiin, jos lähetys ei jostain syystä etene. Tämä seurantatunniste toimitetaan aina tilaajalle.

Tuotteet toimitetaan paketteina joko tilausta seuraavana työpäivänä tai sitä seuraavana arkipäivänä ja perillä ne ovat Suomessa yleensä 2-3:n arkipäivän sisällä lähettämisestä. Mikäli postia ei alueella jaeta viitenä päivänä viikossa, kuljetusaika pitenee vastaavasti.

 

Maksutavat

Maksut Luottokunnan kautta

Maksujen välittäjänä toimii kotimainen Paytrail Technology Oy (ent. Suomen Verkkomaksut Oy).

Mikäli haluat maksaa Luottokunnan maksutapojen kautta, Decoron Design toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Decoron Design vastaa siis ainoastaan tuotteen markkinoinnista, toimituksesta sekä mahdollisten reklamaatioiden hoitamisesta. Voit tarpeen vaatiessa osoittaa reklamaation myös Paytrail Technology Oy:lle.

Paytrail Technology Oy, y-tunnus: 2552865-3
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 020 718 1830
http://www.paytrail.com/asiakaspalvelu

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Technology Oy (2552865-3) (ent. Suomen Verkkomaksut Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Technology Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Collector Lasku/Osamaksu Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissaLasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointiaLaskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Decoron Designin verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 3,80 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Decoron Designin verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,5 %, luottokustannusten yhteismäärä 402 €, maksettava kokonaismäärä 1 402 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Tuotteiden palautusoikeus

Varastossa pidettävillä tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus tavaran saapumisesta lukien. Joululahjojen ostoa varten kaikkia varastotuotteita voi vaihtaa toiseksi tuotteeksi 14.1.2021 asti. Tuotteen on oltava käyttämätön. Toivomme, että korut palautetaan niiden omissa pakkauksissa, jotta ne eivät vahingoitu. Toivomme myös, että saamme tietää palautuksen syyn. Näin voimme kehittää toimintaamme. Voit myös tulostaa palautuslomakkeen tämän sivun lopusta ja liittää sen lähetykseen. Asiakkaan tilauksesta tehtävällä erikoistuotteella/erikoiskoolla ei ole palautusoikeutta.

Asiakkaalla on oikeus palauttaa tai vaihtaa tilaamansa tuote yhden kerran vuoden aikana veloituksetta. Palautusten osalta pyydämme asiakkaitamme toimitaan seuraavasti:

Täytä Palautuslomake, joka löytyy Toimitusehdot-kappeleen lopusta ja lähetä se ja tarkista, että saat ilmoituksen, että viesti on lähetetty. Jos sitä ei näy, jokin kohta on todennäköisesti täyttämättä. Korjaa se.

Ilmaisen palautuksen postimaksu voidaan hoitaa kahdella tavalla:

1. Jos sinulla on LASERprintteri, lähetämme pdf-tiedostona Postin osoitekortin palautuksesta, jonka voi printata ja liimata paketin päällä jo olevan osoitekortin päälle. Tätä tapaa voi käyttää vain laseprintterillä sillä mustesuihkuprintterin (esim. valokuvatulostimen) muste on vesiliukoista ja sadesäällä se voi liueta pois eikä lähetys tule koskaan perille.
2. Jos sinulla EI ole LASERprintteriä, lähetämme Helposti-koodin, joka pitää kirjoittaa selvästi paketin päälle. Paketissa oleva aiempi osoitekortti pitää poistaa, peittää tai sen teksti sutata näkymättömäksi, ettei synny sekaannusta siitä, pitäisikö lähetys toimittaa osoitekortin vai Helposti-koodin mukaisesti.
Mikäli alkuperäisiä pakkauksia ei ole tallella, lähetys tulee pakata niin, että se ei vahingoitu matkalla.
Vie lähetys Postiin. Kun Posti on lähetyksen kirjannut, se näkyy Postin verkkosivuilla Lähetysten seurannassa sekä Omapostissa. Voit myös pyytää Postilta kuitin lähetyksestä, jolloin lähetys kirjataan Postissa heti.

Palautamme maksun 1-2 päivän sisällä siitä, kun palautus on saapunut meille. Asiakkaiden tilinumerot eivät tule tietoomme, joten tarvitsemme palautusta varten tilinumeron, jolle maksu palautetaan. Kuittia vastaan palautamme maksun siinäkin tapauksessa, että palautus ei jostain syystä saapuisi perille. Voit jättää asiakaspalautuksen myös postilaatikkoon merkinnällä Palautus mutta tällöin ilmainen mutta palautuksesta et saa kuittia etkä voi todentaa palautusta, jos se ei jostain syystä saapuisi perille. Asiakaspalautuksen voi tehdä kullekin lähetykselle vain yhden kerran. Jos tilauksessa on useita tuotteita, ja palautat ne kaikki, palauta ne kerralla. Ylimääräisistä palautuskerroista vähennämme postikulut palautettavasta summasta. Verkkokauppa ei lain mukaan ole velvollinen tarjoamaan palautusta ilmaiseksi vaan tämä on ylimääräinen etuus asiakkaillemme.

 

Henkilötiedot ja yksityisyys

Decoron-verkkokaupan asiakkaista kerättävät tiedot rajoittuvat tilauksen toimittamisen kannalta välttämättömiin yhteystietoihin. Asiakkaiden osoitetietoja emme luovuta suoramarkkinointitarkoituksiin. Omaan tiedottamiseemme käytämme Facebookia ja erikseen tilattavaa uutiskirjettä, jonka voit tilata tästä. Kuljetusten ja maksujen yhteydessä tietoja välittyy Postille, Collector Bankille ja Paytrail Technologylle, jotka voivat käyttää niitä omien henkilötietosäännöstensä mukaisesti.

 

Riitojen käsittely

Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan sopimalla lakeja ja hyviä kauppatapoja noudattaen ja ongelmatapauksissa pyydämme kuluttajia ottamaan yhteyttä ensi sijaisesti meihin.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi,) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi), puh. 029 553 6901)

Kuluttaja-asiakas voi olla yhteydessä myös EU:n verkkokauppaa koskevaan riidanratkaisuelimeen ODR:ään (online dispute resolution) saadakseen asiansa käsittelyyn siihen soveltuvassa riidanratkaisuelimessä (http://ec.europa.eu/odr)

 

Peruutus- ja tuotepalautuslomake

Tällä lomakkeella voit ilmoittaa, jos haluat peruuttaa tilauksesi. Peruutusaika on 14 pv tavaroiden saapumisesta ja palautettavien tuotteiden pitää olla käyttämättömiä. Ohjeet tuotteiden palauttamiseksi löytyvät verkkosivuiltamme kohdasta Toimitusohjeet, Tuotteiden palautus Voit lähettää täytetyn lomakkeen sähköisesti alla olevasta Lähetä painikkeesta tai tulostaa sen ja lähettää sen postitse osoitteella Decoron Design, Sorinkatu 4 C, 33100 Tampere
  • Hidden
    Decoron Design Sorinkatu 4 C 33100 Tampere s-posti: info@decoron.fi puh. 040 545 6716
  • Esim. Ilmoitan, että seuraava tilaus Decoron Design-verkkokaupasta peruutetaan alle 14:ta päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta ja toimitetut tuotteet palautetaan käyttämättöminä.
  • Ilmoita sähköpostiosoite tai puhelinnumero, jonne osoitekortti tai Helposti-koodi toimitetaan. Huomaa, että jos pyydät osoitekorttia, se pitää voida tulostaa LASERprintterillä tietokoneesta/puhelimesta, johon sen tässä pyydät.
  • pv/kk/vuosi esim. 02/06/2016
    Toimitamme valmiin osoitekortin tai Helposti-koodin, jonka postimaksu on maksettu. Ilmoita haluatko LASERprintterillä tulostettavan osoitekortin vai Helposti-koodin osoitetiedoissa mainittuun sähköpostiin tai puhelimeen. Jos haluat sen muuhun kuin osoitetiedoissa mainittuihin sähköpostiin tai puhelinnumeroon, ilmoita muu sähköpostiosoite tai puhelinnumero alempana.
  • Ilmoita tässä, mihin haluat osoitekortin/Helpostikoodin jos ET halua sitä osoitetiedoissa ilmoitettuun sähköpostiin/puhelimeen